Reakcia Slovenskej sporiteľne na poplašný email o bankomatoch

07.02.2007 Celý región

POPLAŠNÝ EMAIL:
"Ak sa ocitnete v situácii a musíte pod nátlakom vybrať peniaze z bankového automatu na požiadanie/prinútenie násilníka, zadajte svoje PIN opačne: to je od konca - ak máte napr. 1234, tak zadajte 4321. Automat vám peniaze stále vydá, ale tiež privolá políciu, ktorá vám príde na pomoc. Táto správa bola pred nedávnom vysielaná v TV, pretože málo ľudí využívalo túto skutočnosť, pretože o tom nevedeli a prepošlite, čo najviac ľuďom. "

REAKCIA:
1. Odporúčame klientom, aby sa podľa tohto emailu neriadili.

2. K jednej platobnej karte je vydaný vždy len jeden jedinečný PIN kód, na základe ktorého bankomaty či POS terminály platbu spracujú.

3. Informácie zverejnené v emaile o odporúčaní opačného zadávania PIN kódu v prípade ohrozenia sú nepravdivé, nezmyselné a nie je to ani technicky možné. Ide o tzv. hoax, to znamená šírenie poplašnej, nebezpečnej a zbytočnej reťazovej správy.

4. Ak klient využíva platobné karty Slovenskej sporiteľne a trikrát po sebe zadá v bankomatoch Slovenskej sporiteľne nesprávny identifikačný PIN kód, jeho karta bude automaticky zablokovaná. Klient musí o jej odblokovanie požiadať v pobočke alebo prostredníctvom služby Sporotel (0850 111 888, 0910 111 888, 0915 111 888).
Miriam Fuňová
hovorkyňa Slovenskej sporitelne
 

Vyberte región

mark